ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﺍ ﻓﺘﻨﮧ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺧﻮﺩ ﺍﭘﻨﮯ ﺳﻠﺴﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺵ
ﻓﮩﻤﯽ ﮐﺎ ﺷﮑﺎﺭ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ، ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺫﺍﺕ ﺧﻮﺩ ﺍﭘﻨﯽ ﻧﮕﺎﮦ ﻣﯿﮟ
ﻋﯿﻮﺏ ﺳﮯ ﭘﺎﮎ ﺍﻭﺭ ﮐﻤﺎﻻﺕ ﺳﮯ ﻣﺘﺼﻒ ﻧﻈﺮ ﺁﻧﮯ ﻟﮕﮯ۔ ﻧﻔﺲ ﮐﯽ ﻣﭩﯽ
ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻓﺘﻨﮯ ﮐﮯ ﺑﯿﺞ ﺗﻮ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺑﻮﺗﺎ ﮨﮯ، ﻟﯿﮑﻦ ﺩﻭﺳﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ
ﺍﺱ ﺑﯿﺞ ﮐﻮ ﺳﯿﺮﺍﺏ ﮐﺮﮐﮯ ﺗﻨﺎﻭﺭ ﺩﺭﺧﺖ ﺑﻨﺎﺩﯾﺘﯽ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ
ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﯽ ﺳﺎﺭﯼ ﺗﻮﺍﻧﺎﺋﯽ 146146 ﺍﭘﻨﮯ ﻣﻨﮫ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ 145145ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﺍﺱ
ﺩﺭﺧﺖ ﮐﯽ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻣﯿﮟ ﺧﺮﭺ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﮐﺒﮭﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﭘﻨﮯ
ﺟﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﺗﺮﺍﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﮐﺒﮭﯽ ﺳﺐ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﺍﺗﺮﺍﺗﺎ ﮨﮯ۔
ﯾﺎﺩ ﺭﮨﮯ، ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺳﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﻭﮦ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﺮﺍﺩ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ، ﺟﻮ ﮐﻮﺋﯽ ﮐﺴﯽ
ﮐﮯ ﻣﻨﮫ ﭘﺮ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ، ﮐﮧ ﺍﺱ ﺷﺨﺺ ﺳﮯ ﻣﻨﮫ ﭘﮭﯿﺮ ﻟﯿﻨﺎ، ﯾﺎ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻣﻨﮫ
ﮐﺴﯽ ﺍﻭﺭ ﻃﺮﻑ ﭘﮭﯿﺮ ﺩﯾﻨﺎ ﻓﻮﺭﺍ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﮨﮯ۔ ﯾﮩﺎﮞ ﺩﺭﺍﺻﻞ ﻭﮦ ﺗﻌﺮﯾﻒ
ﻣﺮﺍﺩ ﮨﮯ ﺟﻮ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﮨﻮﻧﮯ ﻟﮕﮯ، ﺍﻭﺭ ﮔﺮﺩﻭﭘﯿﺶ ﻣﯿﮟ ﺳﻨﺎﺋﯽ
ﺩﯾﻨﮯ ﻟﮕﮯ۔ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺳﻮﺍﻝ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﯾﺴﮯ ﻣﯿﮟ ﭘﮭﺮ ﮐﯿﺎ ﮐﺮﻧﺎ ﭼﺎﮨﺌﮯ؟
ﺁﭨﮭﻮﯾﮟ ﺻﺪﯼ ﮨﺠﺮﯼ ﮐﮯ ﺷﯿﺦ ﺍﺑﻦ ﻋﻄﺎﺀ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﺳﮑﻨﺪﺭﺍﻧﯽ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ
ﻋﻠﯿﮧ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﮯ ﻣﻤﺘﺎﺯ ﺣﮑﻤﺎﺀ ﻣﯿﮟ ﺷﻤﺎﺭ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ، ﻭﮦ ﺗﺰﮐﯿﮧ
ﻧﻔﺲ ﺍﻭﺭ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺫﺍﺕ ﮐﮯ ﻣﺎﮨﺮ ﺍﻭﺭ ﺩﺍﻧﺎﺋﮯ ﺭﺍﺯ ﺗﮭﮯ، ﺍﻥ ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺏ
146146 ﺍﻟﺤﮑﻢ ﺍﻟﻌﻄﺎﺋﯿۃ 145145 ﻣﯿﮟ ﺣﮑﻤﺖ ﻭﺩﺍﻧﺎﺋﯽ ﮐﮯ ﺷﺎﮦ ﭘﺎﺭﮮ ﺳﺠﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﯿﮟ،
ﺍﻭﺭ ﻣﺎﮨﺮﯾﻦ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﮐﮯ ﺑﮩﺖ ﮐﺎﻡ ﺁﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺱ ﺍﮨﻢ ﻣﺴﺌﻠﮯ ﭘﺮ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ
ﮐﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﮨﻤﯿﮟ ﻗﯿﻤﺘﯽ ﺭﮨﻨﻤﺎﺋﯽ ﻣﻠﺘﯽ ﮨﮯ۔ ﯾﮩﺎﮞ ﮨﻢ ﻗﺎﺭﺋﯿﻦ ﮐﯽ ﺧﺪﻣﺖ
ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﮦ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ۔
ﺩﻭﺳﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺳﻦ ﮐﺮ ﻣﮕﻦ ﮨﻮ ﺟﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻟﺌﮯ ﻏﻔﻠﺖ ﮐﺎ
ﺳﺎﻣﺎﻥ ﺗﯿﺎﺭ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ، ﺍﺑﻦ ﻋﻄﺎﺀ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﺱ ﻓﺘﻨﮯ ﺳﮯ ﻧﮑﻞ ﺑﮭﺎﮔﻨﮯ ﮐﮯ
ﺭﺍﺳﺘﮯ ﺑﺘﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ، ﻭﮦ ﯾﺎﺩ ﺩﻻﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ
ﺟﻮ ﮐﭽﮫ ﺟﺎﻧﺘﺎ ﮨﮯ ﻭﮨﯽ ﯾﻘﯿﻦ ﮐﺎ ﺩﺭﺟﮧ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺍﺱ ﮐﮯ
ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﮐﭽﮫ ﺟﺎﻧﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﻭﮦ ﻣﺤﺾ ﺍﻥ ﮐﺎ ﮔﻤﺎﻥ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺟﻮ
ﺻﺤﯿﺢ ﺑﮭﯽ ﮨﻮﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻏﻠﻂ ﺑﮭﯽ ﮨﻮﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﺍﻧﺴﺎﻥ
ﮨﻤﯿﺸﮧ ﯾﮧ ﺩﯾﮑﮭﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺩ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺕ
ﮐﯿﺎ ﮐﮩﺘﯽ ﮨﯿﮟ، ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ﮐﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﭘﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﺷﺨﺼﯿﺖ
ﮐﯽ ﺍﺻﻼﺡ ﻭﺗﻌﻤﯿﺮ ﮐﮯ ﻣﻨﺼﻮﺑﮯ ﺑﻨﺎﺋﮯ۔ ﺟﻮ ﻣﻨﺼﻮﺑﮯ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺕ
ﮐﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﭘﺮ ﺑﻨﺎﺋﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﻭﮨﯽ ﮐﺎﻣﯿﺎﺑﯽ ﮐﯽ ﻧﻮﯾﺪ ﺳﻨﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ، ﺍﻭﺭ
ﺟﻮ ﻣﻨﺼﻮﺑﮯ ﻏﻠﻂ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ﮐﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﭘﺮ ﺑﻨﺎﺋﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ، ﺍﻥ ﮐﺎ ﻧﺎﮐﺎﻡ
ﺍﻭﺭ ﺑﮯ ﻧﺘﯿﺠﮧ ﮨﻮﻧﺎ ﻋﯿﻦ ﻣﻤﮑﻦ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﺑﻦ ﻋﻄﺎﺀ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ
ﮨﯿﮟ 146146:ﺳﺐ ﺳﮯ ﻧﺎﺩﺍﻥ ﺷﺨﺺ ﻭﮦ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﺳﻠﺴﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﺩﻭﺳﺮﻭﮞ
ﮐﯽ ﻇﻨﯽ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ﮐﯽ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﯾﻘﯿﻨﯽ ﺍﻭﺭ ﻗﻄﻌﯽ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ﭘﺲ
ﭘﺸﺖ ﮈﺍﻝ ﺩﮮ 145145 ﺃﺟﻬﻞ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻣﻦ ﺗﺮﻙ ﻳﻘﻴﻦ ﻣﺎ ﻋﻨﺪﻩ ﻟﻈﻦ ﻣﺎ ﻋﻨﺪ
ﺍﻟﻨﺎﺱ .
ﺟﺐ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﯾﮑﮭﮯ ﮐﮧ ﻟﻮﮒ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺳﻠﺴﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﻣﺤﺾ ﺧﻮﺵ ﮔﻤﺎﻧﯽ
ﮐﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﭘﺮ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺮﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ، ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺧﺪﺍ ﺗﺮﺱ، ﻧﯿﮏ
ﻭﭘﺎﺭﺳﺎ، ﻣﺮﺩ ﮐﺎﻣﻞ ﺍﻭﺭ ﻋﻼﻣﮧ ﻭﻗﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﮮ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ، ﺗﻮ ﭼﺎﮨﺌﮯ ﮐﮧ
ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﺁﭖ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﻨﻘﯿﺪﯼ ﻧﮕﺎﮦ ﺳﮯ ﺩﯾﮑﮭﮯ، ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻥ ﻋﯿﻮﺏ ﺍﻭﺭ
ﺧﺎﻣﯿﻮﮞ ﭘﺮ ﻧﻈﺮ ﺭﮐﮭﮯ ﺟﻮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﯿﮟ، ﺍﻭﺭ ﺟﻦ ﺳﮯ ﻭﮦ
ﺍﭼﮭﯽ ﻃﺮﺡ ﻭﺍﻗﻒ ﮨﮯ، ﭘﮭﺮ ﻭﮦ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺳﺨﺘﯽ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻧﺸﺎﻧﮧ ﻣﻼﻣﺖ
ﺑﻨﺎﺋﮯ۔ ﻋﺎﻡ ﺣﺎﻻﺕ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﺧﻮﺩ ﻣﻼﻣﺘﯽ ﭘﺴﻨﺪﯾﺪﮦ ﺑﺎﺕ ﻧﮩﯿﮟ
ﮨﻮ، ﻟﯿﮑﻦ ﺟﺲ ﻭﻗﺖ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﮐﺴﯽ ﮐﯽ ﺧﻮﺑﯿﻮﮞ ﭘﺮ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﮈﺍﻝ ﺭﮨﮯ
ﮨﻮﮞ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺧﺎﻣﯿﻮﮞ ﮐﻮ ﺧﻮﺩ ﺍﭘﻨﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﻻﻧﺎ
ﺑﮩﺖ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﻮﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ، ﻭﺭﻧﮧ ﺩﻭﺳﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺍﭘﻨﯽ ﺧﺎﻣﯿﻮﮞ ﮐﮯ
ﻟﺌﮯﺣﺠﺎﺏ ﺑﻦ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ، ﭘﮭﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﻭﮨﯽ ﻧﻈﺮ ﺁﺗﺎ ﮨﮯ ﺟﻮ
ﻟﻮﮒ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻧﺪﺍﺯﮮ ﺳﮯ ﺑﺘﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﻧﻈﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﺁﺗﺎ ﺟﻮ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﮨﻮﺗﺎ
ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺗﻌﻤﯿﺮ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﮐﺎ ﻣﻨﺼﻮﺑﮧ ﺍﺩﮬﻮﺭﺍ ﺍﻭﺭ ﺩﮬﺮﺍ ﮐﺎ
ﺩﮬﺮﺍ ﺭﮦ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﺑﻦ ﻋﻄﺎﺀ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ 146146: ﻟﻮﮒ ﻣﺤﺾ ﺍﭘﻨﮯ ﮔﻤﺎﻥ ﮐﯽ
ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﺗﻤﮩﺎﺭﯼ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ، ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﺗﻢ ﺍﭘﻨﮯ ﻋﻠﻢ ﻭﯾﻘﯿﻦ ﮐﯽ
ﺭﻭﺷﻨﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﺁﭖ ﭘﺮﻧﮑﺘﮧ ﭼﯿﻨﯽ ﮐﺮﻭ 145145 ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻳﻤﺪﺣﻮﻧﻚ ﻟﻤﺎ ﻳﻈﻨﻮﻧﻪ
ﻓﻴﻚ، ﻓﻜﻦ ﺃﻧﺖ ﺫﺍﻣﺎ ﻟﻨﻔﺴﻚ ﻟﻤﺎ ﺗﻌﻠﻤﻪ ﻣﻨﻬﺎ .
ﺍﯾﮏ ﻣﻮﻣﻦ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺍﻧﺴﺎﻧﻮﮞ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺧﻮﺩ ﺍﭘﻨﮯ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﺍﻭﺭ ﺳﺐ ﺳﮯ
ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ، ﺟﺐ ﻭﮦ ﺩﯾﮑﮭﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ
ﺧﻮﺑﯿﺎﮞ ﺍﺱ ﺩﺭﺟﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﮨﯿﮟ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺟﻦ ﮐﺎ ﺣﻮﺍﻟﮧ ﺩﮮ
ﮐﺮ ﻟﻮﮒ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺮﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ، ﺗﻮ ﺍﺳﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﺳﮯ ﺷﺮﻡ ﺁﺗﯽ ﮨﮯ،
ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﺟﺎﻧﮯ ﯾﺎ ﻧﮧ ﺟﺎﻧﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻮ ﺟﺎﻧﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﻥ
ﺗﻌﺮﯾﻔﻮﮞ ﮐﮯ ﻻﺋﻖ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ،ﺍﻟﻠﮧ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺩﯾﮑﮭﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻟﻮﮒ ﺍﺱ ﮐﯽ
ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺮﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ، ﺍﻭﺭ ﺍﻟﻠﮧ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺩﯾﮑﮭﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﻥ ﺗﻌﺮﯾﻔﻮﮞ ﺳﮯ
ﺧﻮﺵ ﮨﻮﺭﮨﺎ ﮨﮯ۔ ﯾﮩﯿﮟ ﭘﺮ ﺍﯾﮏ ﻣﻮﻣﻦ ﮐﺎ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ
ﺳﺎﻣﻨﮯ ﺩﻭﺳﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﺯﺑﺎﻧﯽ ﺍﭘﻨﯽ ﺟﮭﻮﭨﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺳﮯ ﺷﺮﻣﺎﺗﺎ ﮨﮯ، ﯾﺎ
ﮈﮬﭩﺎﺋﯽ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻋﻠﯿﯿﻢ ﻭﺧﺒﯿﺮ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﻧﺎﺣﻖ
ﺗﻌﺮﯾﻔﻮﮞ ﭘﺮ ﯾﻘﯿﻦ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺧﻮﺵ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ۔ﺍﺑﻦ ﻋﻄﺎﺀ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ
ﻣﯿﮟ: ]146 ﻣﻮﻣﻦ ﮐﯽ ﺟﺐ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮨﻮﺭﮨﯽ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺳﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﺳﮯ ﺷﺮﻡ
ﺁﺗﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺳﮯ ﺍﻥ ﺧﻮﺑﯿﻮﮞ ﺳﮯ ﺁﺭﺍﺳﺘﮧ ﺑﺘﺎﯾﺎ ﺟﺎﺭﮨﺎ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺧﻮﺩ ﻭﮦ
ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﮑﮭﺘﺎ ﮨﮯ 145145ﺍﻟﻤﺆﻣﻦ ﺇﺫﺍ ﻣﺪﺡ ﺍﺳﺘﺤﻴﺎ ﻣﻦ ﺍﻟﻠﻪ ﺃﻥ ﻳﺜﻨﻰ
ﻋﻠﻴﻪ ﺑﻮﺻﻒ ﻻ ﻳﺸﻬﺪﻩ ﻣﻦ ﻧﻔﺴﻪ .
ﻟﻮﮔﻮﮞ ﺳﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺳﻦ ﮐﺮ ﺑﻨﺪﮮ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﺍﯾﮏ ﺍﻭﺭ ﺍﮨﻢ ﺣﻘﯿﻘﺖ
ﺑﮯ ﻧﻘﺎﺏ ﮨﻮﺟﺎﻧﯽ ﭼﺎﮨﺌﮯ، ﺍﺳﮯ ﺳﻮﭼﻨﺎ ﭼﺎﮨﺌﮯ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﺗﻮ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺎ ﺍﮨﻞ
ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﮞ ﭘﮭﺮ ﺑﮭﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﻣﯿﺮﯼ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﮯ ﺩﺭﻭﺍﺯﮮ ﮐﮭﻮﻝ ﺩﺋﮯ ﮨﯿﮟ،
ﺟﺒﮑﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺗﻮ ﺳﺎﺭﯼ ﺣﻤﺪ ﮨﮯ، ﻭﮨﯽ ﻣﺪﺡ ﻭﺛﻨﺎ ﮐﺎ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﺳﺰﺍﻭﺍﺭ
ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﮐﯽ ﺣﻤﺪ ﻭﺛﻨﺎ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻗﺪﺭ ﮐﻮﺗﺎﮦ
ﮨﻮﮞ۔ ﻭﮦ ﺑﺎﻭﺭ ﮐﺮﮮ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﻣﯿﺮﯼ ﻧﺎﺣﻖ ﺗﻌﺮﯾﻒ
ﮨﻮﺭﮨﯽ ﮨﮯ، ﺗﻮ ﯾﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﺗﻨﺒﯿﮧ ﮨﮯ، ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﺽ ﺑﻨﺪﮔﯽ ﮐﻮ
ﯾﺎﺩ ﮐﺮﻭﮞ، ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺩ ﺷﺮﯾﮏ ﮨﻮﺟﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﺠﺎﺋﮯ، ﺍﭘﻨﯽ
ﺳﺎﺭﯼ ﺗﻮﺟﮧ ﻣﺪﺡ ﻭﺛﻨﺎ ﮐﮯ ﺳﺰﺍﻭﺍﺭ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﮐﯽ ﺣﻤﺪ ﻭﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﯽ
ﻃﺮﻑ ﻣﺮﮐﻮﺯ ﮐﺮﺩﻭﮞ، ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﮨﻮﺟﺎﺅﮞ ﮐﮧ
ﻣﺠﮭﮯ ﺩﻭﺳﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺳﻨﺎﺋﯽ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﮮ۔ﺑﻨﺪﮦ ﻣﻮﻣﻦ ﮐﯽ ﺷﺎﻥ
ﯾﮩﯽ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺳﻨﻨﮯ ﮐﺎ ﺷﻮﻕ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﮯ ﺑﻠﮑﮧ
ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﺷﻮﻕ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﺍﺳﮯ ﮐﮩﯿﮟ ﮔﺮﺩﻭﭘﯿﺶ
ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺳﻨﺎﺋﯽ ﺩﮮ ﺗﻮ ﺍﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﯾﺎﺩ ﺩﮨﺎﻧﯽ ﺳﻤﺠﮫ ﮐﺮ ﻭﮦ ﺍﻭﺭ
ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﯿﮟ ﻟﮓ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﺑﻦ ﻋﻄﺎﺀ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﻣﯿﮟ:
146146 ﺟﺐ ﻭﮦ ﺗﻤﮩﺎﺭﮮ ﻧﺎﺍﮨﻞ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﺗﻤﮩﺎﺭﯼ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮨﻮﻧﮯ ﺩﮮ، ﺗﻮ
ﺗﻢ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻭﮦ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺮﻭ ﺟﺲ ﮐﺎ ﻭﮦ ﺍﮨﻞ ﮨﮯ145145 ﺇﺫﺍ ﺃﻃﻠﻖ ﺍﻟﺜﻨﺎﺀ ﻋﻠﻴﻚ
ﻭﻟﺴﺖ ﺑﺄﻫﻞ، ﻓﺄﺛﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺑﻤﺎ ﻫﻮ ﺃﻫﻠﻪ .
ﺑﮯ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺍﻭﺭ ﺩﺭﻭﻍ ﺁﻣﯿﺰ ﺗﻌﺮﯾﻔﻮﮞ ﺳﮯ ﺩﮬﻮﮐﮧ ﻧﮧ ﮐﮭﺎ ﮐﺮ ﺍﭘﻨﯽ
ﺗﻌﻤﯿﺮﻭﺗﺮﻗﯽ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻓﮑﺮ ﻣﻨﺪ ﺭﮨﻨﺎ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﭘﺮ ﺑﮭﯽ ﻭﺍﺟﺐ ﮨﮯ،ﺍﺩﺍﺭﻭﮞ ﭘﺮ
ﺑﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﺟﻤﺎﻋﺘﻮﮞ ﭘﺮ ﺑﮭﯽ۔ ﺻﺒﺢ ﺳﮯ ﺷﺎﻡ ﺗﮏ 146146 ﻻﺋﯿﮏ145145 ﺍﻭﺭ 146146 ﺑﮩﺖ
ﺧﻮﺏ 145145 ﺷﻤﺎﺭ ﮐﺮﻧﮯ ﺍﻭﺭ ﻧﻔﺲ ﮐﻮ ﻣﻮﭨﺎ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺍﺱ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺣﮑﯿﻢ
Relevanceﺍﺑﻦ ﻋﻄﺎﺀ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﻧﺼﯿﺤﺘﻮﮞ ﮐﺎ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺣﺎﻝ ﮨﻮﻧﺎ  ﺍﻭﺭ
ﺑﮍﮪ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ۔

ایک تبصرہ شائع کریں

If you have any doubts, Please let me know

 
Top
close